Lina Montessori Anasınıfı Lina Anasınıfında Montessori Eğitimi ve Yaklaşımlarımız
Montessori Eğitimi, öğrenciye önceden hazırlanmış bir çevrede kendi kendini geliştirebileceği şekilde hareket ve faaliyet özgürlüğü tanımayı amaçlayan, kendi kendine oluşan ve gelişen bir yöntem ve sistem anlayışıdır.
Öğrenciye göre hazırlanmış bu çevrede, kişiliğini oluşturması için özgürlük tanıyan, gelişim sürecini destekleyen, öğrencinin bireyselleşmesini ve sosyalleşmesini ciddiye alan, kişiye özgü adil bir eğitim sunulmaktadır. Dr. Maria Montessori’nin geliştirdiği bu metotta, eğitim süreci çocukların doğal gelişim süreçleriyle uyumlu bir şekilde tasarlanır ve her çocuğun bireysel ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına göre uzman bir kadro tarafından şekillendirilir.
Özel olarak eğitim almış sertifikalı eğitimcilerimiz, dikkatli ve saygılı bir şekilde çocuklarımıza refakat eder. Montessori metodunun çocuk merkezli olması en temel ilkemizdir. Montessori felsefesi, öğrenme ortamlarının düzenlenmesine de büyük önem verir. Bu ortamlar, çocuklarımızın özgürce hareket edebilecekleri, deneyimleyerek öğrenebilecekleri ve kendi seçimleri sayesinde öğrenmeye aktif olarak katılabilecekleri şekilde tasarlanmıştır.
Malzemelerimiz özenle seçilmiş ve her bir malzemenin pedagojik amacı ve kullanımı, çocuklar için mantıklı ve ulaşılabilir olacak şekilde tasarlanmıştır. Öğretmenlerin rolü, çocuğun bireysel öğrenme sürecine odaklanmaktır. Eğitimcilerimiz, çocukların kendi kendilerine yönlendirilmiş öğrenme faaliyetlerini keşfetmesine olanak tanıyan bir çevre hazırlamaktadır. Bu ortamda öğretmenlerimiz bir gözlemci, bir rehber ve aynı zamanda bir modeldir. Öğrenme yeteneklerini destekleyen, onlara ilham veren bir yol göstericidir. Hem kendi kendilerine hem de akranlarıyla öğrenme deneyimlerini destekleyen öğretmenlerimiz, aynı zamanda sistematik bir gözlem yapar ve bu gözlemlerini bireysel gelişimi şekillendirmek için kullanır.
Materyal Kullanımı: Çocuğun hem duyularını geliştirmek hem de kendi başına öğrenmesini sağlamak için özel tasarlanmıştır. Bu materyaller, somut nesneler üzerinde soyut kavramları öğrenmelerini mümkün kılar. Bu sayede, ince motor becerilerini ve problem çözme yeteneklerini geliştirirler. Bu materyallerin kullanımının temel amacı, öz disiplin ve bağımsızlık oluşturmaktır. Her bir materyal, çocuğun yaşına ve gelişim aşamasına uygun olarak seçilmiştir. Genellikle ahşap ve doğal malzemelerden oluşan materyallerimiz, estetik bir görünüm de sunmaktadır.
Eğitim Ortamları: Çocukların ihtiyaçlarına göre düzenlenen ortam, öğrencinin öğrenmeye doğal bir istek ve merakla yaklaşmasına fırsat tanır. Öğrenci merkezli bu yaklaşım, kendi kendilerine karar verebilmelerine de olanak sağlar. Montessori eğitimi, çocukların bireysel ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına göre şekillenmektedir. Bu bağlamda öğrenci gözlemi, eğitmenlerimiz için vazgeçilmez bir nitelik olarak ön plana çıkmaktadır. Öğrencilerimizin kendilerini ifade ediş biçimleri, ilgi alanları, etkileşimde bulundukları materyaller ve arkadaşlarıyla kurdukları ilişkiler dikkatle analiz edilir. Bu gözlemler ışığında, her bir öğrencimiz için en uygun öğrenme ortamı tasarlanır. Böylelikle, öğrencinin potansiyeli en üst düzeye çıkmaktadır. Öğretmenlerimizin gözlemleri, öğrencinin ilerleyişini belgelemek ve onları desteklemek için velilerimizle aylık olarak paylaşılmaktadır.
Montessori ortamında, her çocuğumuzun benzersiz olduğu ve kendi öğrenme hızına sahip oldukları kabul edilir. Bu nedenle, öğretmenlerimiz bireyselleştirilmiş eğitim yollarını belirler. İngilizce diliyle tanışma olanağı sağlanan sınıflarımızda, öğrencilerimiz dünyaya kendinden emin, şefkatli, öz saygısı yüksek ve güçlü bir temel oluşturan erken çocukluk eğitimi ile başlarlar. Lina Anasınıfında tüm bu yaklaşımların yanı sıra resim, müzik ve ritim, robotik kodlama, jimnastik, spor aktiviteleri ile öğrenciler desteklenir ve ilgi alanlarına göre seçim yapacakları faaliyetlere de yönlendirilirler.